Hoe bestel ik verloren oormerken voor de koeien?

 

Sinds 1 juli 2014 is het voor u niet meer mogelijk om uw bestellingen voor runderoormerken te plaatsen bij RVO.nl. In verband met bezuinigingen die bij RVO doorgevoerd moesten worden, hebben zij ervoor gekozen om de optie 'oormerken bestellen' er voor u als rundveehouder uit te halen.

Wij hebben daarom 2 formulieren gemaakt waarmee u zowel de vrije voorraad voor de kalfjes als de verloren oormerken eenvoudig bij ons direct kunt bestellen. Wij zullen uw bestelling vervolgens doorgeven aan RVO.nl. 
 

  • Wilt u vrije voorraad bestellen voor de kalfjes? (visuele oormerkparen) Klik hier.
  • Wilt u HDX elektronische oormerken bestellen voor kalfjes? Klik hier. (let op, u ziet hier meerdere opties waaruit u kunt kiezen)

  • Wilt u BVD - oormerken (bioptoormerken) bestellen? Klik hier

  • Wilt u verloren oormerken bestellen? Klik hier

 

Even ter info: 

  • Heeft u een abonnement voor de vrije voorraad? Dit blijft gewoon bestaan.
  • Bestelt u uw verloren oormerken via uw managementpakket? Dit kunt u gewoon blijven doen!
  • Deze wijzigingen gelden enkel voor klanten die via 'mijn dossier' van RVO.nl bestelden of via hun voice respons systeem. 
  • Heeft u nog vragen? U kunt altijd contact met ons opnemen. 

 

Hieronder ziet u een gedeelte van het nieuwsbericht van RVO. 
 

Runderoormerken rechtstreeks via leverancier vanaf 1 juli 2014

U kunt uw runderoormerken of abonnement tot 1 juli 2014 regelen via de website van RVO.nl (Dienst Regelingen). Daarna kunt u uw (vrije en/of verloren) oormerken rechtstreeks telefonisch of via de mail bij uw leverancier bestellen. Het instellen en wijzigen van een abonnement gaat ook via de leverancier. Dit is nu ook al mogelijk. Werkt u met een bedrijfsmanagementsysteem? Dan kunt u daarin ook runderoormerken bestellen en een abonnement instellen of wijzigen. Meer hierover leest u op de pagina Oormerken-voor-runderen.